Vedere pentru a privi o lumânare

Vei observa ca in prima imagine, rotile parca se misca, iar in cea de-a doua putem vedea puncte negre care clipesc.

Miopie cu lumanare

Acum uita-te din nou la ele, dar in loc sa iti ce este hipermetropie sau miopie privirea pe unul dintre punctele din imagine, fii foarte atent ca ochii tai sa nu se miste nici un pic. Daca reusesti sa faci asta, miscarile vor disparea si vei vedea imaginea asa cum este.

Cea de a doua imagine probabil va fi si mai provocatoare. Daca ai incerca sa iti tii privirea nemiscata pentru un minut sau doua, ai putea experimenta de asemenea si o stare de liniste. Daca nu, va deveni mai evident cu un pic de antrenament. Concluzie: Distragerile din minte se traduc in micro miscari in ochi sau in pleoape, si vice versa. Nemiscarea ochilor aduce o nemiscare a mintii si vice versa. Tehnici de meditatie cu privirea.

A tine ochii nemiscati nu este sigura modalitate de a ajunge la o nemiscare a mintii, dar este o modalitate puternica, si feedback-ul este mult mai rapid.

Scolile de Yoga, Zen si Buddhism Tibetan au dezvoltat tehnici bazate pe acest principiu. Interesant este faptul ca cercetarea neuropsihologului Marcel Kinsbourne ne arata ca este bucăți de vedere îmbunătățită relatie clara intre pozitia ochiului si emisfera dominanta a creierului, atat de mult incat schimbarea pozitiei ochiului iti poate afecta in mod direct starea de spirit si experienta asupra lumii.

In experimentele sale s-a dovedit ca imaginile care apar in partea stanga a campului vizual, si sunete la urechea stanga ambele transmise pe partea dreapta a creieruluisunt percepute mai putin agreabile decat ar fi pe cealalta parte. Acest lucru este relevant pentru ca majoritatea tehnicilor de mai jos implica tinerea privirii in centru. Aceasta poate explica experienta multor practicanti referitor la meditatia trataak si tehnici similare: ca acolo este o integrare si o unificare a intregului creier.

Daca privind in dreapta se activeaza emisfera stanga, vedere pentru a privi o lumânare privind in stanga se activeaza emisfera dreapta, atunci nu este gresit sa concluzionam ca mentinand o privire centrala si inainte produce o activitate echilibrata a creierului in ambele emisfere.

Trataka — Meditatia yoghina a privirii.

Meditatia Trataka: ochi nemiscati, minte nemiscata (linistita).

Trataka este o tehnica de meditatie care implica focalizarea ochilor si la randul ei, a mintii prin intentie, dar privirea trebuie sa ramana relaxata. Vedere pentru a privi o lumânare, aceasta practica se face cu ochii deschisi, pe un obiect extern. Dupa aceea se progreseaza la o practica interioara cu ochii inchisi si a privirii vidului. Cateodata se pronunta tratak sau tratika.

In toate formele de trataka, poti integra controlul constient al respiratiei, sau repetitia unei mantre, daca gasesti acest lucru de ajutor, desi de obicei nu se invata in acest fel.

Personal, am facut cercetari amanuntite despre trataka, si in acest moment, este practica mea favorita chiar daca eu sunt o persoana mai mult auditiva decat vizuala. Este o tehnica foarte bogata, si aici voi face un rezumat al principalelor ei elemente. Au fost putine cercetari de ordin stiintific in aceasta practica. Deci ceea ce stim cu privire la beneficile sale sunt in mare parte dovezi anecdotice de la practicanti care si-au devotat ani de zile acestei practici. In acest context meditatiei trataka i vedere pentru a privi o lumânare atribuie urmatoarele beneficii: Imbunatateste concentrareamemoria si vointa Imbunatateste abilitatile de vizualizare Face ochii puternici, mai limpezi si mai stralucitori Ajuta la vindecarea insomniei Aduce gandurile suprimate la suprafata Creste stabilitatea nervoasa Echilibreaza activitatea celor doua emisfere cerebrale Are efect calmant asupra nervilor cranieni Imbunatateste increderea in sine si rabdarea Prima etapa: Externa.

Prima etapa de practica este privitul extern. Obiectul poate fi aproape orice, desi de cele mai multe ori oamenii aleg o lumanare aprinsa sau un punct negru pe un perete alb, sau o imagine cu o semnificatie aparte pentru tine.

Alte obiecte folosite sunt propria ta imagine intr-o oglinda ochilul tau drepto sticla transparentaun ac, un jet de apa, luna de pe cer sau primele minute a rasaritului de soare. Fixeaza-ti privirea pe obiect, si pastreaza-ti privirea in acel loc fara a clipi si fara a-ti misca privirea.

Dupa minute, ochii tai vor fi obositi sau inlacrimati.

Apoi inchide-ti ochii pentru cateva minute, si priveste la mirajul acelui obiect din mintea ta, daca il poti vedea. Dupa ce esti pregatit, deschide-ti ochii si mai incearca odata. La sfarsitul acestei practici, spala-ti usor ochii cu apa rece.

Mai multe considerente practice: Folosirea unei lumanari este adesea preferata pentru ca flacara are o atractie naturala pentru multi oameni. Focul este precum magnetul pentru ochi si pentru minte. De asemenea lasa o imagine foarte clara in minte. Unii yoghini isi exprima ingrijorarea referitor la aceasta practica neintrerupta cu o lumanare, pentru mai mult de doua luni, poate provoca o impresie permanenta asupra retinei.

Asa ca daca practici cu o lumanare, si practici in fiecare zi, fa cateva saptamani de pauza o data la fiecare doua luni.

Obiectul cel mai des utilizat este flacăra unei lumânări, deoarece, chiar şi după ce am închis ochii, impresia vizuală a flăcării mai rămâne încă în mintea noastră pentru o perioadă de timp destul de lungă. În practica ezoterică a tehnicii TRATAKAM, se priveşte fix un anumit obiect până când forma sa subtilă ajunge să se reveleze în faţa ochilor noştri închişi sau deschişi.

Sau schimba cu un alt obiect. Nu practica trataka externa pentru mai mult de zece minute in special privitul la lumanaredoar daca ai indrumarea unui profesor experimentat in aceasta tehnica. Trucul care sta in manuirea trataka, consta in relaxarea ochilor cat mai mult timp posibil, altfel privirea va deveni incetosata, si ochii vor palpaii.

Nu iti face griji daca nu te poti uita mai mult de zece secunde fara sa clipesti; cu timpul vei fi capabil sa te uiti mai mult fara sa clipesti. Plaseaza obiectul la nivelul ochilor pe o masuta sau pe un suport din fata ta, intr-un mod in care sa fie la nivelul ochilor tai.

Cat despre distanta fata de tine, unii profesori recomanda lungimea unui brat asta functioneaza pentru minein vreme ce altii recomanda pana la un metru si jumatate distanta. Experimenteaza si vei vedea care are mai mult sens pentru tine.

Asigura-te ca vezi clar obiectul, si nu in ceata. Daca este nevoie poarta-ti ochelarii. Daca folosesti o lumanare, asigura-te ca este intuneric in incapere si ca nu este vant pentru ca flacara trebuie sa stea nemiscata. Pentru alte obiecte, o lumina mai slaba este de preferat, si aceasta trebuie sa se afle in spatele tau. Priveste eclipsă și viziune un scop, ca si cum ai privi pentru un anumit lucru.

Moment dupa moment, tot ce face este sa te uiti la acel punct, fara sa te gandesti la el.

TEHNICA “PRIVIRIND LA FLACĂRA LUMÂNĂRII” – BAHIRANGA TRATAKAM

Probabil ca este o chestiune vedere pentru a privi o lumânare experienta pentru a vedea ce este mai bun. Incearca sa nu clipesti, dar nu incerca din rasputeri.

Cu cat te gandesti mai putin ca nu trebuie sa clipesti, cu atat va fi mai usor. Nu strange din ochi. Daca simti vreun discomfort, clipeste din ochi si continua practica. Dar nu iti misca pupilele. Nu face trataka pe o lumanare daca suferi de cataracta, glaucom, miopie astigmatism sau epilepsie.

Alte doua practici traditionale a practicii trataka externe, si care nu implica nici un alt obiect, este privitul varfului nasului nasikagra drishti sau privitul locului dintre sprancene shambhavi mudra. Primul include calmitatea si concentrarea, a dua include vigilenta si expansiunea.

Pentru a practica privitul varfului nasului, adu aratatorul intins la aproximativ o lungime de palma de nas, si la acelasi nivel.

vedere pentru a privi o lumânare curățarea și refacerea vederii

Priveste pentru un timp varful degetului pana cand te obisnuiesti. Dupa aceea adu incet degetul la varful nasului in timp ce il privesti.

vedere pentru a privi o lumânare viziune bună la bătrânețe

Opreste-te pe parcurs daca este nevoie pentru ca ochii tai sa se obisnuiasca. Cand degetul tau atinge varful nasului, lasa-ti degetul jos, si continua sa privesti varful nasului. Fa acest lucru timp de minute in primele cateva saptamani. Practica privitului intre sprancene, urmeaza o procedura similara, cu exceptia faptului ca varful degetului trebuie sa se afle la nivelul sprancenelor. Aceste doua tehnici pot fi practicate cu ochii inchisi daca se doreste.

Cauzeaza o mai mica incordare a ochilor, dar este mai greu sa iti tii concentrarea.

Exercițiu cu o lumânare pentru vedere

Ambele practici sunt foarte puternice pentru a face mintea linistita si echilibrata. Dar tine minte ca aceste doua practici trebuie abordate incet si cu atentie. Altfel, poti avea parte de o durere de cap. Etapa a doua: Interna. Cu timpul, concentrarea si abilitatile vizuale vor creste si vei progresa pana la practicarea privitului interior exclusiv. Aici, fie te uiti la o imagine mentala a obiectului, sau doar vizualizezi un punct de lumina pe ecranul mintii spatiul negru din fata ochilor inchisi.

De asemenea, poti practica trataka interna cu o scena externa ca suport. Centreaza-ti privirea pe un punct central din campul vizual, si observa scenariul din jurul tau. Apoi inchide-ti ochii si incearca sa recreezi acel scenariul in minte. Pastreaza-ti concentrarea intre sprancene si apoi lasa-ti imaginea sa se creeze de la sine, asa cum ea se crea in exterior.

Meditatia Trataka: ochi nemiscati, minte nemiscata linistita. Expert medical al articolului Vei observa ca in prima imagine, rotile parca se misca, iar in cea de-a doua putem vedea puncte negre care clipesc. Acum uita-te din nou la ele, dar in loc sa iti concentrezi privirea pe unul dintre punctele din imagine, fii foarte atent ca ochii tai sa nu se miste nici un pic.

Etapa a treia: Spatiul. Dupa ce stapanesti privirea interioara, poti trece la privrea in vid. Chiar daca poti face acest lucru de la inceput, este recomandat ca mai intai sa putem folosi trataka externa. Altfel, mintea nu va avea stabilitatea necesara pentru a scoate ce e mai bun din aceste practici, si este foarte probabil sa te pierzi in distractii si letargie.

Tehnicile tipice ale acestui tip de trataka sunt: Boochari Mudra — Ridica-ti mana in fata, si priveste la varful degetului pentru cateva minute. Dupa aceea retrage-ti mana, dar continua sa privesti in acelasi loc.

Acum priveste catre spatiu, in gol. Fii constient doar de spatiu, si nu inregistra niciun alt eveniment. Cand concentrarea se va dispersa, ridica-ti mana si incepe din nou.

vedere pentru a privi o lumânare vizualizări îmbunătățite ale vederii

Spatiul — Selecteaza doua obiecte din campul vizual, si concentreaza-te pe spatiul dintre ele. Dupa un timp inchide ochii si concentreaza-te pe spatiul dintre ganduri. Cerul de seara — De asemenea exista o practica tibetana numita privitul cerului vezi descrierea un vedere neclară dimineața mai jos. Intunericul — Intr-o camera intunecata, priveste un punct in intuneric, din fata ta Atentie: Nu incerca aceasta practica daca ai emotii suprimate sau ai fost expus unor experiente traumatice pentru ca ar putea iesi la suprafata in mod puternic prin acest exercitiu.

Vă afectează cititul pe lumină slabă ochii?

Cel care vede — Cu ochii inchisi, intoarce-ti privirea la de grade in jurul tau, sursa tuturor perceptii vizuale.

Prin trataka, toata atentia si puterea mintii sunt canalizate intr-un flux continuu. In multe traditii de Yoga, trataka este considerata alfabetul meditatiei, si este considerat un exercitiu foarte eficient de concentrare. Ar trebui pastrata secret, cu foarte mare atentie, precum o cutie de aur. Pe scara Yoga, trataka este deseori considerata puntea dintre practicile bazate pe corpul fizic — cum ar fi posturile asanele si exercitiile de respiratie pranayama — vedere pentru a privi o lumânare practicile de meditatie cu orientare mentala dhyana si starea de superconstienta samadhi.

Este de asemenea o pregatire esentiala pentru toate tipurile de meditatie vizuala. Cartile recomandate pe subiectul trataka sunt: Asana Pranayama Mudra Bandha si Dharana Dharsan cea din urma fiind una dintre cele mai cuprinzatoare expuneri care le-am gasit pana acum. Aceste doua tratate si alte carti de Yoga Bihar constituie cea mai mare parte a studiului meu despre trataka.

Uită-te la o lumânare pentru vedere

Acum vom explora alte practici trataka din diferite traditii. Privitul cerului in Buddhismul Tibetan. Dzogchen, o traditie din Buddhismul Tibetan, recomanda practica privitului cerului. Un foarte bun articol pe acest subiect este de la prietenul meu Vedere pentru a privi o lumânare Foreman, de la care am imprumutat urmatoarele instructiuni: Gaseste un loc inalt cu o vasta vedere asupra cerului de asemenea poti incerca si sa stai pe spate, afara. Aseaza-te comfortabil si limpezeste-ti mintea pentru cateva momente cu respiratii lungi si incete.

Avand o postura buna, inclina-ti usor capul inainte, si priveste cu o dispozitie nobila, fara distragere sau oboseala, la cerul albastru si expansiv cel mai bine faceti acest exercitiu in zilele cu cer senin. Elibereaza-te de toate gandurile, permitandu-le sa treaca precum norii, si incurajeaza-ti constientizarea sa se contopeasca usor cu cerul albastru expansiv.

vedere pentru a privi o lumânare omeprazol vedere încețoșată

Observa cum gandurile interioare se evapora in cerul tau interior, ca si constientizarea, ca si norii care se evapora pe cer. Intelege ca aceasta experienta deschisa si expansiva este de fapt cea mai fundamentala si naturala stare a fiintei Sustine aceasta recunoastere a unei stari deschise si expansive pentru cat mai mult timp posibil, si intoarce-te la aceasta cand esti distras.

Spre deosebire de practicile Yoghine de trataka, care subliniaza concentrarea, practica de mai sus accentueaza odihna intr-o stare naturala a mintii pe care o reprezinta cerul albastru clar. Este foarte important sa practici privitul mai intai. Trebuie sa faci acest lucru pentru a-ti antrena ochii sa nu mai caute alte forme pe care tind sa se concentreze.

In ceea ce priveste metoda Dzoghchen, ne antrenam prin simturi si campuri de simturi mai degraba, decat prin incercarea de a renunta la gandire.

Invatam sa rezolvam simturile. Pastram simturile nemiscate in raport cu lumea exterioara. Poate ca stai langa mare. Sau stai langa un rau. Te vei concentra la detaliile de la suprafata apei, pentru ca sa o vezi foarte clar si limpede.

Apoi iti veti fixa privirea.

Citițiși