Alimente dăunătoare vederii

4 lucruri surprinzătoare care dăunează vederii

alimente dăunătoare vederii

Vitaminele, mineralele şi acizii graşi Omega 3 sunt esenţiali pentru o vedere bună, susţin oftalmologii. Acestea se regăsesc în diferite alimente, care nu ar trebui să lipsească din dieta zilnică.

Vitamina A Vitamina A este una dintre cel mai important nutrient pentru menţinerea sănătăţii ochilor, având efect lubrifiant.

alimente dăunătoare vederii

Lipsa de lubrifiere cauzează ochi uscaţi, iritaţi şi vedere slabă pe timp de noapte. Această vitamină se regăseşte în principal în legumele şi fructele care conţin beta-caroten: morcovi, cartof dulce, spanac, caise, pepene, kaki, mango, varză, broccoli, ficat de vită, ficat de pui, ulei de peşte, unt, ouăle.

Vitamina C Vitamina C este alimente dăunătoare vederii antioxidant care protejează cristalinul şi combate apariţia glaucomului.

alimente dăunătoare vederii

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, radicalii liberi pot determina degradarea vederii şi apariţia bolilor oftalmologice. Vitamina C luptă împotriva acestor compuşi chimici dăunători sănătăţii, motiv pentru care este recomandat să mâncaţi legume şi fructe crude: ardei roşu sau galben, căpşune, citrice, kiwi, roşii, avocado, broccoli, papaya.

Prelucrarea anumitor alimente - Dr Calin Marginean - (nutritie si sanatate)

Acizi graşi Omega-3 Consumul acestor acizi graşi nesaturaţi are multiple efecte pozitive asupra sănătăţii. Un studiu realizat în arată că Omega-3, fie din peşte, fie din legume, este esenţial pentru sănătatea ochilor, jucând un rol cheie în dezvoltarea vederii copiilor.

alimente dăunătoare vederii

Surse excelente de Omega-3 sunt nucile, tahini, peştele somon, ton roşu, plătică, hering, macrou, hamsii, sardineulei de seminţe de in, seminţe de chia Luteină şi zeaxantină Luteina şi zeaxantina sunt singurii carotenoizi care se găsesc în retină şi cristalin, având rol de protejare a ochilor de stresul oxidativ.

Sunt, de fapt, doi dintre cei mai buni prieteni ai ochilor, acţionând ca un filtru UV şi protejând vederea de efectele negative ale expunerii îndelungate la radiaţiile solare.

alimente dăunătoare vederii

Se găsesc în zucchini, varza de Bruxelles, broccoli, gălbenuş de ou, porumb, mazăre, salată, pepene galben, mango. Mai puteţi citi:.

Citițiși